Każdy z nas miał w życiu przeziębienie czy grypę i przy okazji zatkany nos. Katar jest bardzo uciążliwy kiedy próbujemy zasnąć, a nawet jeśli nam się uda to ten sen nie jest najlepszy jakościowo i możemy się często budzić, a rano będziemy niewyspani. Jak temu zaradzić i jak łatwiej spać z w takiej sytuacji?

Świetnym sposobem jest naklejenie małego paska taśmy medycznej na nos poprzecznie. Więcej na ten temat wyjaśnia Człowiek Szpinak w poniższym filmiku:

Podeprzyj się. Nacisk na zatoki poprawia się, gdy nasza głowa jest w wyższej pozycji niż nasze ciało, więc pozwólmy grawitacji pracować dla na naszą korzyść.

Warto wypić lub zjeść coś gorącego. Oddychanie parą z gorącej zupy lub napojów może pomóc w wysuszeniu nosa, poluzowaniu śluzu i ułatwieniu oczyszczenia dróg oddechowych. Dodaj trochę miodu, aby ukoić gardło i pomóc w kaszlu. Weź gorącą kąpiel lub prysznic przed snem.

Spróbuj kropli do nosa. Nie zawsze się sprawdzają, ale przy niektórych katarach mogą pomóc.

Użyj nawilżacza powietrza. Objawy grypopodobne i przeziębienie wysuszają drogi oddechowe i powodują, że stają się surowe. Pamiętaj o regularnym czyszczeniu – sprawdź wskazówki – aby nie zatrzymywał w sobie pleśni ani bakterii.

Nie pij alkoholu. Pewnie, może to wywołać senność, ale może również spowodować niepożądane budzenie się w nocy. Alkohol może również wysuszyć, nabrzmieć zatokami i źle reagować w połączeniu z lekami na przeziębienie lub grypę. Poczekaj z jego spożyciem, aż poczujesz się lepiej.

Śpij samemu, zapobiegnie to rozprzestrzenieniu się choroby i pozwoli na wygodniejszy sen.